התוספת של אדלשטיין להצהרת בלפור

איתי גדסי No Comments on התוספת של אדלשטיין להצהרת בלפור

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין: "היום הייתי מוסיף להצהרת בלפור כי: 'על מדינת ישראל לבצר את גבולותיה ולהמשיך בתנופת הבנייה בכל הארץ ובכלל זה בצפון, בדרום, בבקעה וביהודה ושומרון'"

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין צילום: דוברות הכנסת
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, אמר באירוע במליאת הכנסת לציון 100 שנה להצהרת בלפור: "הצהרת בלפור היתה פעם הראשונה בהיסטוריה המודרנית, בה קמה מעצמה עולמית ואמרה את האמת: ארץ ישראל היא מולדתו העתיקה והיחידה של העם היהודי, ובה יש לו זכות בלתי מעורערת להקים מחדש את ביתו הלאומי".

"מאז, נכתבו תלי תלים של מילים ופרשנויות על ההצהרה התמציתית של בלפור; אבל האמת שהיא הביעה לא נשטפה בנהרות הדיו. היא נותרה קצרה ובהירה, נכונה היום כפי שהיתה תמיד. הזכות שאנחנו זוכים לה היום, להזכיר בתודה את ממשלת הוד מלכותו ואת בלפור במשכן הכנסת, בירושלים, במדינת ישראל הריבונית – היא עדות מכרעת על כך".

"אם הייתה לי היום הזכות להוסיף מספר מילים ל-67 המילים הכתובות בהצהרת בלפור ולתת לה נופך אקטואלי ואישי, הייתי מוסיף כך: "במלאת 100 שנים להצהרה, על מדינת ישראל להצהיר ואף להתחייב בפני כל אזרחיה שתחתור לשלום בין שכניה ותטפח את כ-ל תושביה מבלי לוותר על חלקי מולדת. על מדינת ישראל לבצר את גבולותיה ולהמשיך בתנופת הבנייה בכל הארץ ובכלל זה בצפון, בדרום, בבקעה וביהודה ושומרון".



0 תגובות